Cuma, Haziran 22, 2007

İsmek'in yıl sonu sergisi



Bu yıl ilk defa İsmek'in Feshane'de düzenlediği yıl sonu sergisine gittim. Yapılan herşey çok güzeldi. Dekorasyon çok hoştu. Tam gezmelik, görmelikti... Benim en çok ilgimi çeken bölüm yine hat- tezhib bölümü oldu tabidir ki. Çok güzel ve ince işler vardı. Hocaların ve öğrencilerin ellerine sağlık. Çok zevk aldım. Dinlenip dinlenip tekrar gezdim. İşte sergiden bazı eserler...



Renkleri ve tarzıyla klasik Fatih Dönemi tezhibini andıran bir eser. Hattın tarzı da çok yakışmış bu esere.


Serlevha tarzı süslenmiş Fatiha Suresi





Bu senenin Mevlana yılı olması hasebiyle eserlerin bir kısmında bu konu işlenmişti. Tezhib ve minyatürün bir arada olduğu bu tablolar da gerçekten çok hoşuma gitti. Farklı ve güzel olmuş.


Bu eserde de çok güzel geometrik bölümlemeler var. Fotoğraflar çok net değil ama işçilik çok ince ve güzel gerçekten.

Burada da Tarama çalışması ve tezhib bir arada.


Bu hilye de benim gördüğüm en küçük hilye. Boyutunu anlayabilmek için yanında bir el ile çektim fotoğrafını. O kadar inceydi ki işçiliği nasıl yapılmış anlayamadım. Gerçekten çok çok küçüktü çiçekler, negatifler. Yapanın ellerine, gözlerine sağlık.